Fiskalizacija
info@actarius.hr
Fiskalni certifikat tražite prvi puta?
Ako unutar vašeg poslovnog subjekta nitko nije koristio digitalne certifikate Fine, tada je potrebno prvi puta obaviti jednokratnu registraciju poslovnog subjekta u PKI sustav. Za registraciju poslovnog subjekta u sustav PKI potrebno je predati sljedeću dokumentaciju:
Osoba ovlaštena za zastupanje mora biti navedena u Izvatku iz nadležnog registra te ista treba potpisati i zahtjeve za izdavanje certifikata i ugovor.
Prema potrebi, osoba ovlaštena za zastupanje može dati pravo potpisivanja Zahtjeva i Ugovora drugoj osobi. Pravo potpisivanja daje se na temelju obrasca Punomoći, koja treba biti potpisana i ovjerena od strane osobe ovlaštene za zastupanje obveznika fiskalizacije.
Punomoć za potpisivanje Zahtjeva i Ugovora za izdavanje certifikata za fiskalizaciju https://rdc.fina.hr/obrasci/Punomoc%20za%20potpisivanje%20Zahtjeva%20i%20ugovora-%20fiskalizacija%2001.12.2014.pdf
Korisnik fiskalnog certifikata možete postati na jedan od sljedećih načina:
Ovisno o tome da li ovlaštena osoba za zastupanje posjeduje Finine digitalne certifikate ili ne, proces izdavanja aplikativnih certifikata za fiskalizaciju možete obaviti djelomično ili potpuno elektronički.
A) Dostavom dokumentacije u poslovnicu Fine
1. Popunite i potpišite sljedeću dokumentaciju:
Presliku osobne iskaznice osobe koja će biti skrbnik certifikata, Dokaz o uplati naknade za izdavanje produkcijskih aplikacijskih certifikata za fiskalizaciju. Iznos naknade možete pronaći ovdje.
2. Dokumentaciju dostavite u najbližu Fininu poslovnicu
3. Preuzimanje certifikata i prvo korištenje
Da bi skrbnik mogao preuzeti certifikat za fiskalizaciju, dobiva aktivacijske podatke, na jedan od sljedećih načina:
Kombinacijom dobivenih podataka, skrbnik vrši on-line preuzimanje certifikata ovdje.
B) Elektronički, putem on-line obrasca - u potpunosti
Da bi obveznik fiskalizacije izdavanje aplikativnih certifikata za fiskalizaciju u potpunosti obavio elektronički, mora zadovoljiti sljedeće preduvjete:
1. Popunite zahtjev putem aplikacije
Nakon što se dokumentacija obradi, na temelju podataka navedenih u certifikatu, automatski se generira Ugovor o obavljanju usluga certificiranja. Osoba ovlaštena za zastupanje Zahtjev i Ugovor potpisuje naprednim elektroničkim potpisom. Ovjeren i potpisan primjerak Ugovora o obavljanju usluga certificiranja Fina će Vam naknadno ispostaviti na adresu e-pošte koju ste naveli u Zahtjevu.
2. Preuzimanje certifikata i prvo korištenje
Da bi skrbnik mogao preuzeti certifikat za fiskalizaciju, dobiva aktivacijske podatke na adresu e-pošte i putem SMS-a. Kombinacijom dobivenih podataka, skrbnik vrši on-line preuzimanje certifikata ovdje https://mojcert.fina.hr/finacms/.
C) Elektronički, putem on-line obrasca - djelomično
Ako još uvijek niste registrirani u sustav PKI ili ste registrirani, ali osoba ovlaštena za zastupanje ne posjeduje digitalni certifikat, kako biste ubrzali proces izdavanja aplikativnog certifikata, dio procedure izdavanja certifikata možete obaviti elektronički putem on-line obrasca.
1. Popunite i potpišite dokumentaciju
Zahtjev za izdavanje certifikata ispunite elektronički, putem on-line obrasca bez elektroničkog potpisa s digitalnim certifikatom Fine. Na taj će se način vaš zahtjev automatski predbilježiti u Fininoj bazi i obraditi brže.
Da bi proceduru izdavanja obavili u potpunosti, Zahtjev je potrebno otisnuti i potpisati te uz ostalu dokumentaciju, navedenu u nastavku dostaviti u Finu:
2. Dokumentaciju dostavite u najbližu Fininu poslovnicu
3. Preuzimanje certifikata i prvo korištenje
Da bi skrbnik mogao preuzeti certifikat za fiskalizaciju, dobiva aktivacijske podatke, na jedan od sljedećih načina:
Osobno u Finom registracijskom uredu - ako prilikom predaje dokumentacije skrbnik certifikata nije fizički identificiran, aktivacijske podatke može zaprimiti isključivo osobno u registracijskom uredu Fine. Na adresu e-pošte i putem SMS-a - ako je prilikom predaje dokumentacije skrbnik certifikata fizički identificiran, dobiva aktivacijske podatke (referentni broj i autorizacijski kod, odvojeno; referentni broj na e-mail, a autorizacijski kod na SMS), na način označen u zahtjevu. Kombinacijom dobivenih podataka, skrbnik vrši on-line preuzimanje certifikata ovdje https://mojcert.fina.hr/finacms/.
D) Dostavom elektronički potpisane dokumentacije kroz OSPD aplikaciju
Kroz OSPD aplikaciju predaje se dokumentacija koja je potpisana elektroničkim potpisom te skrbnik kodove zaprima po obradi dokumentacije.
Korisne informacije prije slanja dokumentacije za izdavanje digitalnih certifikata putem online servisa možete pronaći ovdje https://www.fina.hr/online-servis-za-predaju-dokumentacije. Direktan link na ovu vrstu certifikata možete pronaći ovdje https://ospd.fina.hr/#32.
Molimo vas da se prilikom preuzimanja certifikata za fiskalizaciju pridržavate Procedure za preuzimanje produkcijskih aplikacijskih certifikata za fiskalizaciju.
Prilikom preuzimanja certifikata molimo vas da zapamtite lozinku koju ćete kreirati za uspješno korištenje p12 datoteke s certifikatima.
S obzirom na to da je lozinka poznata samo vama, ako je zaboravite više nećete moći koristiti certifikat. Ako je od izdavanja certifikata prošlo manje od godinu dana, moguće je napraviti Oporavak certifikata. Oporavak certifikata vrši se na temelju Zahtjeva za opoziv, suspenziju, reaktivaciju ili oporavak certifikata.
Potpisan i Ovjeren Zahtjev za Oporavak radi zaboravljene lozinke možete dostaviti na sljedeće načine:
U razlog podnošenja zahtjeva potrebno je označiti opciju Ostalo te kao razlog navesti “zaboravljena lozinka”.
Zahtjev za oporavak certifikata mora potpisati osoba ovlaštena za zastupanje poslovnog certifikata. Ukoliko je podnositelj Zahtjeva skrbnik certifikata, Zahtjev uz potpis osobe ovlaštene za zastupanje poslovnog subjekta treba biti potpisan i od strane skrbnika certifikata.
Izvor: Fiskalizacija - Fina