**ACTARIUS Knjigovodstveni Servis** Actarius Grupa d.o.o . Ogrizovićeva 21, 10000 Zagreb, Tel 01/382-0010, Mob 091/382-0015, Fax 01/382-0010 http://www.actarius.hr ====== Minimalni tehnički uvjeti vezat će se uz prostor ====== {{ 157272.jpg? 200*200}} Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti stupio je na snagu 28. prosinca 2006. godine, a objavljen je u Narodnim novinama br. 138/2006. godine. Izmjene i dopune Zakona objavljene su u NN 43/09 i NN 88/10. U odnosu na stari Zakon donesene su odredbe koje bi trebale olakšati rad i ubrzati poslovanje, a ujedno u Zakon su inkorporirana rješenja koja su se pokazala pozitivnim u zemljama Europske unije i koja predstavljaju pravnu stečevinu EU prema kojoj teži i Hrvatska. Uz temeljni Zakon o ugostiteljstvu ** ugostitelji su dužni poštivati i druge zakone koji su usko povezani i propisuju obaveze ugostitelja u svakodnevnom poslovanju. To su Zakon o ograničavanju uporabe duhanskih proizvoda** (NN 125/09), Zakon o izmjenama i dopunama zakona o ograničavanju uporabe duhanskih proizvoda (NN 119/09) i Zakon o hrani (NN 46/07). U odnosu na stari zakon ukinute su neke obaveze koje su usporavale i otežavale poslovanje. Sada, 2012. godine kada su trebale stupiti na snagu Prijelazne i završne odredbe iz Poglavlja IX ZUD-a utvrđeno je da se nisu stekli pravni uvjeti da se te odredbe primijene. U provedbi ovog Zakona uočene su određene poteškoće na koje su ukazivale stručne udruge ugostitelja putem Hrvatske obrtničke komore i Hrvatske gospodarske komore. Stoga se ocijenilo nužnim i opravdanim izvršiti određene izmjene i dopune ovoga Zakona prije ovogodišnje turističke sezone kako bi se ugostiteljima omogućilo poslovanje.** Ministarstvo turizma pokrenulo je izmjene Zakona po hitnom postupku.** Tako se u Prijedlogu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti s konačnim prijedlogom Zakona** koji se ovih dana treba naći sljedeća pitanja:** ● Pojednostavljuje se i skraćuje upravni postupak izdavanja rješenja za obavljanje ugostiteljske djelatnosti u slučajevima nastavka obavljanja iste djelatnosti u poslovnom prostoru u kojem se već obavljala ugostiteljska djelatnost.** Drugim riječima novi ugostitelj ne treba tražiti novo rješenje o MTU prostora jer se ono sada veže za PROSTOR, a ne za osobu (obrtnika ili d.o.o.).** Uvjet je da **nije došlo do bitnih promjena o čemu se daje potpisana Izjava.** ● **Omogućuje se ugostiteljima u kampovima ishođenje privremenog rješenja za obavljanje ugostiteljske djelatnosti na turističkom zemljištu u vlasništvu RH u slučaju da još nije dana koncesija,** a zahtjev je uredno podnesen. Zakon o turističkom i ostalom građevinskom zemljištu neprocijenjenom u postupku pretvorbe i privatizacije (NN 92/10). ● Produžuje se rok **za kategorizaciju kampova koji se kategoriziraju, do 30. travnja 2015. g**. Zbog neriješenih imovinsko pravnih odnosa na zemljištu u kampovima i problema oko legalizacije i /ili uporabljivosti građevina u kampu koji su bili dužni uskladiti poslovanje do 9. 7. 2012. došlo bi do zatvaranja kampova, a time i do** smanjenja turističkih kapaciteta RH pa se ovim Zakonom predlaže produženje roka do 30. 4. 2015. g.** Zbog neriješenih imovinsko pravnih odnosa na zemljištu u kampovima i problema oko legalizacije i /ili uporabljivosti građevina u kampu koji su bili dužni uskladiti poslovanje do 9. 7. 2012. došlo bi do zatvaranja kampova, a time i do smanjenja turističkih kapaciteta RH pa se ovim Zakonom predlaže produženje roka do 30. 4. 2015. g. ● **Brišu se iz Zakona odredbe kojima je propisano da je uvjet za izdavanje Rješenja** ugostitelju da mu pravomoćnom sudskom presudom ili rješenjem o prekršaju nije izrečena mjera sigurnosti ili zaštitna mjera zabrane obavljanja ugostiteljske djelatnosti. ● **Brišu se dva uvjeta kao razlozi za prestanak rješenja** o obavljanju ugostiteljske djelatnosti i to: za uvjet prava korištenja poslovnim prostorom ili objektom i za uvjet da građevina, odnosno ugostiteljski objekt, ispunjavaju uvjete sukladno posebnom propisu. Ocijenjeno je da kontrola ova dva uvjeta nakon izdavanja Rješenja za obavljanje ugostiteljske djelatnosti ne bi trebala biti u nadležnosti upravnog tijela jer su to obvezno-pravni odnosno stvarno pravniodnosi iz sudske nadležnosti, a pitanje nadzora nad uporabljivosti građevina je uređeno propisima prostornog uređenja i gradnje. ● **Povećava se smještajni kapacitet u kojem se mogu pružati ugostiteljske usluge** u domaćinstvu i to do kapaciteta koji je bio propisan do donošenja Zakona 2006. godine. Predlaže se da se maksimalni smještajni kapacitet u sobi, apartmanu i kući za odmor poveća sa 8 na 10 soba, odnosno sa 16 na 20 kreveta, a u kampu sa 7 na 10 smještajnih jedinica, odnosno sa 25 na 30 gostiju istodobno. Zbog problema s legalizacijom objekata i dobivanja novih Rješenja, nije došlo do otvaranja novih obrta, a smanjivanje kapaciteta bi škodilo turizmu. ● **Omogućava se nastavak pružanja ugostiteljskih usluga u domaćinstvu od strane nasljednika iznajmljiva**ča. Ovo je novina u odnosu na važeći Zakon, kojom se iznajmljivaču koji je utvrđen rješenjem o nasljeđivanju, odnosno daroprimatelju iznajmljivača, temeljem ugovora o darovanju upisanom u zemljišne knjige i u slučaju opravdane nemogućnosti iznajmljivača da nastavi s pružanjem usluge (bolest, starost, poslovna nesposobnost i sl.), omogući nastavak obavljanja djelatnosti. Predlaže se da je za ishođenje Rješenja o odobrenju po zahtjevu nasljednika odnosno daroprimatelja dostatno da isti ispunjava uvjet da može biti iznajmljivačem u** smislu Zakona, da je poslovno sposoban i da ispunjava propisane zdravstvene uvjete. Ocjenjuje se da će se na predloženi način spriječiti siva ekonomija i pružanje usluga u domaćinstvu „na crno“, a čemu sada pribjegavaju nasljednici iznajmljivača** jer često nemaju uvjete u pogledu uporabljivosti građevine, a bez koje nadležni ured ne može izdati rješenje za pružanje usluga u domaćinstvu. Donošenjem ovog Zakona po hitnom postupku **spriječit će se moguće zatvaranje kampova za koje ugostitelji do 9. 7. 2012. neće uspjeti ishoditi nova rješenja za obavljanje ugostiteljske djelatnosti.** Također će se zadržati broj smještajnih kapaciteta na istom nivou u objektima u kojima se pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu uz veliku vjerojatnost da će nasljednici i daroprimatelji podići razinu usluge i kapacitet na viši nivo, što će dovesti do smanjenja sive ekonomije i otvaranja većeg broja obrta. Očekuje se da će se donošenjem ovoga Zakona prije turističke sezone **omogućiti ugostiteljima nesmetano obavljanje djelatnosti i izbjeći veći poremećaji u ugostiteljstvu kao važnoj grani turizma i hrvatskog gospodarstva.** Izvor: Obrtničke novine - ožujak- travanj 2012.