User Tools

Site Tools


skladista_prate_samo_velike_firme

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Next revision
Previous revision
skladista_prate_samo_velike_firme [2017/09/26 11:54]
gasparovic created
skladista_prate_samo_velike_firme [2021/11/26 01:09] (current)
Line 1: Line 1:
 **Skladišta prate samo velike firme?** **Skladišta prate samo velike firme?**
 +
 +
 +www.actarius.hr ​
 +
 +info@actarius.hr ​
 +
 +Često se dogodi da se mali poduzetnici iznenade kada čuju da su dužni voditi evidencije o skladišnom poslovanju. Ako nisu prethodno promislili, na prvu im se čini da se takve evidencije vode samo za velike količine zaliha.
 +
 +Ipak, svako poslovanje koje uključuje nabavu materijala ili roba povezano je sa skladišnim evidencijama.
 +
 +Naprimjer, nabavljate li materijal za neku proizvodnju ili servisnu djelatnost, zaprimit ćete ga na skladište materijala, odakle će se tran­s­formirati u zalihu gotovih proizvoda ili će biti utrošen uz uslugu.
 +
 +Bavite li se trgovinom, tada ćete nabavljati robu koju ćete uz kalkulaciju cijene zaprimati na veleprodajno ili maloprodajno skladište. ​
 +{{:​1_skladista-prate-samo-velike-firme-7068-1.jpg?​200 |}}
 +
 +Veleprodajno će biti ako prodajte drugim poslovnim subjektima, i pri tome niste dužni zaduživati PDV u kalkulaciji,​ čak i ako ste u sustavu PDV–a. ​
 +
 +Maloprodajno je skladište robe namijenjeno prodaji u trgovini – fizičkoj ili internetskoj,​ te se ovdje kalkulira i PDV u cijenu za sve koji su u sustavu tog poreza.
 +
 +Dogodi li se da poslovanje u maloprodaji započnete izvan sustava PDV-a, tada ćete na dan ulaska u sustav PDV–a morati popisati stanje skladišta inventurom, te napraviti za svu zatečenu robu novu kalkulaciju u kojoj ćete provesti svoju odluku: da povećate cijene za iznos PDV–a, ili da zadržite iste cijene i PDV zaračunate na teret svoje marže. Oba su načina dopuštena i poduzetnici donose odluku ovisno o cjelovitim tržišnim uvjetima u kojima posluju.
 +
 +Poduzetnici obično u početku imaju i problem oko razumijevanja potrošnje novca za nabavku uskladištene robe ili materijala, s jedne strane, te priznavanja troškova u knjigovodstvu.
 +
 +Naime, u poduzećima nabava zaliha ima karakteristiku transformacije imovine, a u trošak ide tek u trenutku utroška. Primjerice, ako ste nabavili i platili materijal ili robu u prosincu, a u siječnju ste ga upotrijebili u servisu ili proizvodnji,​ ili je roba prodana u siječnju, tada se dogodilo ovo: novac ste potrošili u prosincu, tada je u vašoj bilanci smanjen dio aktive koji prati novac, ali je povećan dio koji prati zalihe. Troška u toj poslovnoj godini nije bilo. Do smanjenja zaliha i do knjiženja rashoda materijala ili robe doći će u novoj poslovnoj godini, u siječnju. Naravno, ovo će se odraziti i na iznos porezne obaveze, pa računajte na to.
 +
 +Obrtnici izdatke prikazuju u trenutku plaćanja, iako su dužni voditi i skladišne evidencije o materijalu i robi. Stoga će u gornjem primjeru obrtniku koji je nabavio i platio materijal u prosincu, cijeli iznos biti izdatak te poslovne godine, dok će primitak biti knjižen u trenutku naplate realizacije u vidu prodaje usluge, proizvoda ili robe.
 +
 +Ovo su činjenice koje bi svaki poduzetnik s ovakvim poslovanjem trebao znati i s njima u vezi biti u stalnoj komunikaciji sa svojim knjigovođom,​ jer za plaćanje poreza potrebno je osigurati novac i planirati taj novčani tijek.
 +
 +U praksi ipak najčešće skladišne evidencije vode sami poduzetnici,​ jer ih je potrebno voditi ažurno na dan poslovne promjene u dinamičnim procesima. Knjigovođa tako dobiva podatke koje s odmakom knjiži u poslovnim knjigama koje su dio njegovog posla, uvijek unutar pripadajućeg mjeseca, osiguravajući tako primjenu propisa.
 +
 +On će znati obračunati i priznate i nepriznate manjkove, te eventualno pripadajući porez.
 +
 +Izvor: https://​burza.com.hr/​portal/​skladista-prate-samo-velike-firme/​11946
 +
skladista_prate_samo_velike_firme.1506426864.txt.gz · Last modified: 2021/11/26 00:54 (external edit)