User Tools

Site Tools


izrada_poslovnog_plana

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revision Previous revision
Next revision
Previous revision
izrada_poslovnog_plana [2018/09/26 08:11]
gasparovic
izrada_poslovnog_plana [2021/11/26 01:09] (current)
Line 6: Line 6:
 info@actarius.hr ​ info@actarius.hr ​
  
 +{{ :​1_izrada_poslovnog_plana.jpg?​200|}}
 Poslovni plan predstavlja neophodni alat za učinkovito i kvalitetno poslovanje, odnosno za optimalno korištenje raspoloživih sredstava tijekom cijele godine. Osim toga, služi za analiziranje uloženih sredstava, za analiziranje rezultata poslovanja te navodi moguća rješenja u slučaju eventualnih rizika. Poslovni plan predstavlja neophodni alat za učinkovito i kvalitetno poslovanje, odnosno za optimalno korištenje raspoloživih sredstava tijekom cijele godine. Osim toga, služi za analiziranje uloženih sredstava, za analiziranje rezultata poslovanja te navodi moguća rješenja u slučaju eventualnih rizika.
 +
 Poslovni plan je dokument budućeg poslovanja. Na temelju izrađenog plana, poslodavac može donositi kvalitetnije odluke, kako bi osigurao uspješnije poslovanje. Poslovni plan je dokument budućeg poslovanja. Na temelju izrađenog plana, poslodavac može donositi kvalitetnije odluke, kako bi osigurao uspješnije poslovanje.
-Izrada poslovnog plana:+ 
 +**Izrada poslovnog plana:** 
 Poslovni plan izrađuje se na temelju informacija o načinu poslovanja. Laički rečeno, poslovni plan sastavljen je od odgovora na sljedeća pitanja: Poslovni plan izrađuje se na temelju informacija o načinu poslovanja. Laički rečeno, poslovni plan sastavljen je od odgovora na sljedeća pitanja:
-Tko su kupci odnosno potrošači?​ + 
-Koji proizvod stavljate na tržište?​ +  * Tko su kupci odnosno potrošači?​ 
-Kako mislite nuditi proizvod ili uslugu potencijalnim kupcima? +  ​* ​Koji proizvod stavljate na tržište?​ 
-Koji su glavni razlozi zbog kojih će kupci htjeti upravo vaš proizvod? +  ​* ​Kako mislite nuditi proizvod ili uslugu potencijalnim kupcima? 
-Koliki će biti trošak proizvodnje?​ +  ​* ​Koji su glavni razlozi zbog kojih će kupci htjeti upravo vaš proizvod? 
-Koliko proizvoda planirate staviti u prodaju? +  ​* ​Koliki će biti trošak proizvodnje?​ 
-Kolika je cijena prodaje pojedinačnog proizvoda?​ +  ​* ​Koliko proizvoda planirate staviti u prodaju? 
-Razmislite o troškovima proizvodnje i o mogućoj zaradi: +  ​* ​Kolika je cijena prodaje pojedinačnog proizvoda?​ 
-Koliki je troška proizvodnje?​ +  ​* ​Razmislite o troškovima proizvodnje i o mogućoj zaradi: 
-Koliki je trošak prodaje? +  ​* ​Koliki je troška proizvodnje?​ 
-Koliki je trošak marketinških kampanja? +  ​* ​Koliki je trošak prodaje? 
-Koliko financijskih sredstava je potrebno za ostvarenje prodaje? +  ​* ​Koliki je trošak marketinških kampanja? 
-Koji su izvori financiranja?​ +  ​* ​Koliko financijskih sredstava je potrebno za ostvarenje prodaje? 
-Vaša eventualna zarada?+  ​* ​Koji su izvori financiranja?​ 
 +  ​* ​Vaša eventualna zarada? 
 6 elemenata poslovnog plana: 6 elemenata poslovnog plana:
-Podatci o poduzetniku:​ čime se bavi poduzetnik, godine iskustva u ovom poslu, eventualni suradnici na novom projektu; znanja, vještine i sposobnosti realiziranja poduzetničkog pothvata. + 
-Poduzetnička ideja: opis ideje, proizvoda i potencijalnih kupaca. Daje odgovore na pitanja što i kako će se proizvoditi,​ koji su potencijalni kupci i način prodaje. +  - Podatci o poduzetniku:​ čime se bavi poduzetnik, godine iskustva u ovom poslu, eventualni suradnici na novom projektu; znanja, vještine i sposobnosti realiziranja poduzetničkog pothvata. 
-Opis proizvoda i načina proizvodnje:​ detaljan opis proizvoda: od dimenzija do fotografija proizvoda i opisa ambalaže. Definirajte način upotrebe proizvoda. Zatim, ovdje obavezno treba navesti i vrijeme i tijek proizvodnih faza. +  ​- ​Poduzetnička ideja: opis ideje, proizvoda i potencijalnih kupaca. Daje odgovore na pitanja što i kako će se proizvoditi,​ koji su potencijalni kupci i način prodaje. 
-Struktura ulaganja i izvora financiranja:​ opisivanje i specificiranje ukupnih ulaganja u proizvod i njegovu proizvodnju. Navesti eventualna financiranja od strane donora. Izjasniti se o količini vlastitih financijskih sredstava. +  ​- ​Opis proizvoda i načina proizvodnje:​ detaljan opis proizvoda: od dimenzija do fotografija proizvoda i opisa ambalaže. Definirajte način upotrebe proizvoda. Zatim, ovdje obavezno treba navesti i vrijeme i tijek proizvodnih faza. 
-Tržišna opravdanost:​ u ovom dijelu potrebno je definirati potencijalne kupce te odrediti mjesta na kojima će se prodavati vaš proizvod. S obzirom na to da su kupci glavni potrošači te da bez njih nema ni zarade, treba razgovarati s njima i prikupiti njihova mišljenja koja će služiti kao nit vodilja u vašem poslovanju. Načini na koje možete prikupiti informacije od potencijalnih kupaca odnose se na anketiranje i na izradu prototipa proizvoda. Provjerite kako tržište reagira na novi proizvod, koja su njihova razmišljanja o tome; što bi promijenili ili unaprijedili. U slučaju anketiranja,​ ne zaboravite postaviti pitanje koje bi se ticalo učestalosti korištenja proizvoda. ​ +  ​- ​Struktura ulaganja i izvora financiranja:​ opisivanje i specificiranje ukupnih ulaganja u proizvod i njegovu proizvodnju. Navesti eventualna financiranja od strane donora. Izjasniti se o količini vlastitih financijskih sredstava. 
-Zatim, potrebno je analizirati postojeću konkurenciju te navesti načine distribucije proizvoda te eventualni popis dobavljača. Ne zaboravite na način promocije vašeg proizvoda. +  ​- ​Tržišna opravdanost:​ u ovom dijelu potrebno je definirati potencijalne kupce te odrediti mjesta na kojima će se prodavati vaš proizvod. S obzirom na to da su kupci glavni potrošači te da bez njih nema ni zarade, treba razgovarati s njima i prikupiti njihova mišljenja koja će služiti kao nit vodilja u vašem poslovanju. Načini na koje možete prikupiti informacije od potencijalnih kupaca odnose se na anketiranje i na izradu prototipa proizvoda. Provjerite kako tržište reagira na novi proizvod, koja su njihova razmišljanja o tome; što bi promijenili ili unaprijedili. U slučaju anketiranja,​ ne zaboravite postaviti pitanje koje bi se ticalo učestalosti korištenja proizvoda. Zatim, potrebno je analizirati postojeću konkurenciju te navesti načine distribucije proizvoda te eventualni popis dobavljača. Ne zaboravite na način promocije vašeg proizvoda. 
-Ekonomska opravdanost:​ ovaj dio poslovnog plana odnosi se na analizu isplativosti ideje odnosno proizvoda. Treba obratiti pozornost na realne cijene prodaje proizvoda kao i na troškove njegove proizvodnje. Osim toga, navedite prihode, rashode te jasne računa dobitka i gubitka.+  ​- ​Ekonomska opravdanost:​ ovaj dio poslovnog plana odnosi se na analizu isplativosti ideje odnosno proizvoda. Treba obratiti pozornost na realne cijene prodaje proizvoda kao i na troškove njegove proizvodnje. Osim toga, navedite prihode, rashode te jasne računa dobitka i gubitka. 
 Prednosti poslovnog plana: Prednosti poslovnog plana:
-lakše usmjeravanje poslovanja,​ + 
-pomoć u pronalaženju izvora financiranja,​ +  * lakše usmjeravanje poslovanja,​ 
-privlačenje potencijalnih partnera, +  ​* ​pomoć u pronalaženju izvora financiranja,​ 
-jasno sagledavanje poslovne prilike, +  ​* ​privlačenje potencijalnih partnera, 
-brža i jednostavnija komunikacija s okruženjem.+  ​* ​jasno sagledavanje poslovne prilike, 
 +  ​* ​brža i jednostavnija komunikacija s okruženjem. 
 Odlike poslovnog plana: Odlike poslovnog plana:
-mora biti čitljiv i razumljiv,​ + 
-usmjeren prema tržištu,​ +  * mora biti čitljiv i razumljiv,​ 
-mora sadržavati procjenu utjecaja konkurencije te realnu razvojnu viziju.+  ​* ​usmjeren prema tržištu,​ 
 +  ​* ​mora sadržavati procjenu utjecaja konkurencije te realnu razvojnu viziju. 
 + 
 + 
 +Izvor: https://​www.teb.hr/​novosti/​2018/​izrada-poslovnog-plana/​ 
  
izrada_poslovnog_plana.1537949496.txt.gz · Last modified: 2021/11/26 00:55 (external edit)